De ervaring van Yoshi op de East Highland Way LAW in Schotland

28 april was het dan zover! ‘s Ochtends vlogen Paulien en ik naar Schotland om daar 132 km door de wildernis van Schotland te wandelen; de East Highland Way. Eerder schreef ik al een stukje over onze voorbereiding voor deze trip en zal nu mijn ervaring met jullie delen!

Onze ervaring met de East Highlander Way in Schotland

Onze reis begon op het vliegveld van Edinburgh waar wij liftend naar Fort William gingen. Het startpunt van onze wandeling. Na een goede nachtrust in een hostel en een herverdeling van de spullen konden we starten! Met een redelijk zware tas begonnen we onze reis. Aangezien we de eerste vier tot vijf dagen geen supermarkt tegenkomen, droegen we voor 5 dagen eten mee. We gaan wildkamperen dus ook matje, slaapzak, deel van de tent en wat kleren gaan mee in de tas.
De eerste twee dagen hadden we heerlijk weer, liepen we in onze t-shirtjes en werd zelfs de zonnebrand uit de tas gehaald. De gehele route liepen we door een heel wisselend landschap. Het ene moment liepen we in een sprookjesachtig bos met overal mos en het andere moment liepen we door uitgestrekte weilanden vol met schattige lammetjes en schaapjes. Ook hele treurige stukken met gekapt bos zijn we doorkruist, wat ons wel weer heel mooi uitzicht gaf op de bergen erachter.

Op dag 5 kregen werden wij ineens verrast met sneeuwbuien en een gure wind. Gelukkig hadden we die dag een rustdag van 10km ingepland, met een keer ander eten dan instant pasta of havermout ;). We lunchten in een leuk cafeetje en aan het eind van de dag liepen we verder. Het begon weer te sneeuwen, tussen twee sneeuwbuien door hebben we snel de tent opgezet en rijst gekookt voor avondeten. Warm en veilig in ons tentje genoten wij van onze rijst, terwijl buiten het waaide, sneeuwde en hagelde. De volgende ochtend werden we wakker in een magische witte wereld. Ondanks dat het erg koud was, was de wereld zo mooi wit. De bergen hadden allemaal een wit laagje. De laatste dag was het nog wel wat fris, maar gelukkig geen sneeuwbuien meer!

Al met al was dit weer een top vakantie en heb ik nu alweer heimwee naar Schotland. Het is een ontzettend mooi land met veel verschillende landschappen, vriendelijke mensen en hele mooie wandelroutes. Ik kan Schotland iedereen van harte aanbevelen! Wij zijn alvast de volgende reis aan het uitstippelen in dit prachtige land.

Mijn ervaring met de Osprey Renn dames backpack

Voor deze reis kreeg ik de Osprey Renn backpack 65 liter van backpackspullen.nl. Super tof! Liefkozend heeft deze tas de bijnaam Rennie gekregen tijdens onze reis. Ik heb met Rennie heel veel plezier gehad en het is een ontzettend fijne tas! De eerste dagen was hij behoorlijk zwaar door alle boodschappen, maar ondanks dat bleef hij lekker zitten. Er zit een handig vak onderin waar ik mijn matje, kussen, hoofdlamp, handschoenen en muts in bewaarde. Onderin het hoofdvak bewaarde ik mijn slaapzak. Hierdoor hoefde niet alles uit mijn tas wanneer we de tent gingen opzetten en de bedden opmaken. Van tevoren miste ik wat extra vakken bij Rennie om spullen in te doen. Echter heb ik deze tijdens de reis dan weer niet heel erg gemist. De vakken aan de zijkant voor onder andere waterfles zijn behoorlijk lang waardoor ik hier nog wat spullen instopte. Ik weet zeker dat Rennie en ik nog veel avonturen gaan beleven!

*De foto’s van Rennie zijn gemaakt door Paulien van der Werf

Backpackspullen.nl is de webshop voor echte backpackers! Wij reizen zelf de hele wereld over en gebruiken onze kennis om jou aan de beste en scherpst geprijsde reisspullen te helpen.